نازل طرح بیل 

نازل طرح بیل

نازل طرح بیل یکی از رایج ترین انواع افشانک های اسپری پاش در دسته بندی چپقی قرار دارد که آنرا تحت عنوان “نازل چپقی سر استیل” نیز می شناسند. این تیپ نازل قالباً در انواع ایرواشر، هواساز و برج خنک کننده جهت توزیع آب با دبی کم مورد کاربری قرار می‌گیرد. نازل طرح بیل با دبی کاری 8 گالن بر دقیقه و فشار کاری 1.5 الی 2.5 بار عمدتاً در انواع کولینگ تاورهای فایبرگلاس بکار برده می‌شود. نازل طرح بیل بدلیل ساختار خود و همچنین مدل پاشیدن آب یکی از انواع افشانک های چپقی به شمار می‌رود. این نازل دارای بدنه ای از جنس پلی پروپیلن و مجرای خروجی از جنس استنلس استیل می‌باشد. نازل طرح بیل شامل 4 بخش اصلی بدنه، محدب استیل، واشر اورینگ و توپیچ نگهدارنده است. این نازل را تحت عنوان فوگر، مهپاش و افشانه اسپری آب در هواساز به شمار می‌رود. در ادامه در مورد مشخصات ترمودینامیکی و کاری این مدل نازل اسپری به بحث می‌پردازیم.

نحوه اتصال نازل طرح بیل

عموماً اینگونه افشانک ها به صورت رزوه ای توسط کمربندهای پلی اتیلن به لوله توزیع آب متصل خواهد گردید. به عبارتی دیگر همراه این نازل قالباً از بست های کمربندی سایز 2 اینچ به 32 میلی متر (1 اینچ) استفاده می کنند. این بستهای کمربندی به صورت دو تیک به دور لوله وصل شده و توسط 4 عدد پیچ و مهره محکم خواهد شد. البته لازم به ذکر است که جهت خروج جریان آب داغ از لوله به بست ابتدا باید لوله را با سایز مناسب سوراخ بنماییم. نکته حائز اهمیت دیگر استفاده از نوار تفلون جهت آب بندی بهتره روزه نازل چپقی با بست کمربندی است. 

نازل چپقی سر استیل

 

مطلب مشابه در سایت دماگستر: نازل برج خنک کننده 


مشخصات فنی نازل طرح بیل 

1-شعاع پاشش: مطابق فاصله ازسطوح خنک کننده حدود 30 سانتی متر به صورت همپوشانی اسپری

2-فشار مورد نیاز: حداقل 1.5 بار و حداکثر 4 بار (فشار نرمال 2bar)

3-تحمل دمایی: حداکثر تا دمای 92 درجه سلسیوس (197 درجه فارنهایت)

4-بازه استاندارد PH قابل تحمل: کاملاً مقاوم در برابر اسیدیته و قلیایت آب

5-سایز ورودی نازل: 1 اینچ (32 میلی متر) به صورت دنده ای یا رزوه ای میلیمتری

6-رنگ بندی: مشکی، سفید، آبی

7-دبی نرمال: 1.8 متر مکعب در ساعت معادل 8 گالن بر دقیقه

8-گارانتی محصول: 1 سال از تاریخ فروش

9- ابعاد تقریبی افشانک: 8*5*4 سانتی متر

10-موارد کاربرد: کولینگ تاور مدارباز و مداربسته هیبریدی با ظرفیت کوچک، ایرواشرهای صنعتی، هواسازهای تبخیری و آبشارهای رنگ

11-شرایط کاری: قابلیت بکارگیری در انواع آب با کیفیت های مطلوب و سختی گیری شده با TDS های پایین تر  1200ppm

12-نحوه پاشش آب: دایره ای به صورت چتری مه (fog) به صورت فشاری


مطلب مفید: نازل پلکانی