نازل خورشیدی

نازل خورشیدی

نازل خورشیدی یکی از انواع افشانک های مرحله ای و ثقلی به شمار می رود که آن را تحت عنوان نازل درخت کریسمسی نیز می شناسند. همانطور که می دانید نحوه نامگذاری نازل ها بخاطر شباهت آنها به برخی از اجسام میباشد و از این رو شباهت این مدل به خورشید می باشد. نازل خورشیدی در دسته بندی نازلهای ثقلی و مرحله ای بوده و آب را به صورت چتری میپاشاند. در واقع این مدل افشانک خورشیدی با اعمال ایجاد سطح مقطع های بزرگ و کوچک موجب ایجاد تلاطم در جریان آب داغ می گردد. سازندگان برج خنک کننده این مدل نیر همانند اکثریت نازلهای کولینگ تاور از متریالهای پلاستیکی و سبک می سازند. پلیمرهای سبک همچون پلی پروپیلن PP از رایج ترین متریال هایی است که در ساخت این محصول بکار می رود. 

 نازل خورشیدی چیست؟

یکی از انواع افشانک های پاشش آب کولینگ تاور مدارباز و هیبریدی با ساختار خورشیدی می‌باشد. این تیپ آبپاش بدلیل عملکرد خود میتواند در برجهای جریان مخالف بتنی و فایبرگلاس بکار گرفته شود. نازل خورشیدی برج خنک کننده در رسته افشانکهای فشار قوی با سایز 1 و 2/1-1 اینچ است. پاشش آب این مدل  بصورت دایره‌ای صورت می‌پذیرد. در سیستمهایی که مبنای آن پاشش اتمیزه سیال بصورت ثابت است، نازل خورشیدی کولینگ تاور مطلوب می‌باشد.

مطالب مشابه: افشانک کولینگ تاور 

قبل از خرید این تیپ از افشانک های آب، باید از تامین فشار مورد نیاز کار گرید خورشیدی اطمینان حاصل نمود. جهت نصب نازل خورشیدی برج خنک کن میتوانید از بست کمربندی سایز 2/1-1 به  3 اینچ استفاده کنید. فاصله استاندارد قرارگیری این مدل تا سطوح پکینگ بایستی 60 سانتی باشد. اغلب نازلهای خورشیدی برج خنک کاری با گرانول های پلیمری پلی پروپیلن تولید می‌شوند. این متریال ویژگی اسید شویی و مقاومت دمایی تا 90 درجه سانتی گراد را فرام می‌سازد.

نازل خورشیدی یا درخت کریسمسی

مشخصات فنی نازل خورشیدی برج خنک کننده

  • اسامی: افشانک خورشیدی، نازل درخت کریسمسی (به بیان مسیحی های عزیز)
  • سایز ورودی و خروجی نازل: 2/1-1 اینچ با قطر دهانه خروجی 25 میلی متر
  • نوع اتصال قطعه به شبکه توزیع آب: رزوه بیرون (رزوه میلیمتری) 
  • نحوه پاشش آب: دایره پاش چتری 
  • متریال تولیدی: پلی پروپیلن PP، پلی اتیلن سنگین HDPE
  • شعاع پاشندگی قطرات آب: 80-100 سانتی متر
  • فشار کار مناسب جهت پخش سیال: 1.5-1.8 بار
  • میزان همپوشانی:  70 درصد 
  • سایر توضیحات: هزینه تولید بالا، کمیاب بودن از جمله معایب آن میباشد./ نصب راحت و آسان مزیت نازل خورشیدی برج خنک کننده است.

قیمت نازل خورشیدی برج خنک کننده

قیمت افشانک خورشیدی کولینگ تاور به عوامل متعددی نظیر سایز ورودی و خروجی، متریال سازنده و کیفیت قالبگیری بستگی دارد. درصد خلوص پلیمری R60 در هنگام قالبگیری بصورت شفاف یا کدر نمایان خواهد شد. هرچه نازلی شفاف تر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است. رنج قیمتی این محصول وابسته به عوامل بالا بین 60 الی 120 هزار تومان در سال 1402 برآورد گردیده است. جهت بررسی دقیق تر قیمت انواع نازلهای خورشیدی برج های بتنی و فایبرگلاس پیشنهاد می گردد با مشاورین معتبر مشورت نمایید. 


بمنظور دریافت کاتالوگ مشخصات فنی و لیست قیمت انواع نازل خورشیدی برج خنک کننده با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

لینک مفید: نازل اکو جت